تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/23 - 11:51
کد خبر: 499109

امروز در روزنامه های کشور چه گذشت؟؛

غزه در قله استقامت تیتر برتر امروز شد/ سیگنال پشت سیگنال، میز مذاکره آماده می‌شود؟

غزه در قله استقامت تیتر برتر امروز شد/ سیگنال پشت سیگنال، میز مذاکره آماده می‌شود؟

امروز بیشتر روزنامه ها به«محفل انس با قرآن » و فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخته و تصاویر صفحه نخست روزنامه های صبح امروز در پیشخوان مطبوعات با این موضوع عرضه شد که به شرح ذیل است؛

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در گزارش پیش‌رو خلاصه ای از مباحث مطروحه در روزنامه های آرمان امروز، اسکناس، روزنامه جوان، شرق و روزنامه صمت خواهیم پرداخت و به نقد و بررسی عناوین برتر آن ها اشاره‌ای مختصرخواهیم کرد.

آرمان امروز نوشت:

سیگنال پشت سیگنال؛ میز مذاکره آماده می‌شود؟

آرمان امروز در این باره به جامعه اطلاعاتی آمریکا و گزارش سالانه خــود آن درباره ارزیابی تهدیدات بین المللی که منتشر کرده است پرداخت و نوشت؛جامعه اطلاعاتی آمریکا در این گزارش ۴۱ صفحه ای درباره ایران آورده است: «ایران در حال حاضر، در حال انجام دادن فعالیتهای اصلی در زمینه تولید تسلیحات که برای تولید یک سلاح اتمی قابل آزمایش مورد نیاز است، نیست». در ادامه این گزارش آمده اســت: «اگرچه از سال ۲۰۲۰، تهران اعلام کرده دیگر پایبند به هیچ یک از محدودیتهای برجام (توافق هستهای) نیست، تا اندازه زیادی برنامه هسته ای خود را گسترش داده، نظارت آژانس را کاهش داده و فعالیتهایی را انجام داده که اگر تصمیم به تولید یک سلاح هسته ای داشته باشد، این کشور را در این موقعیت قرار میدهد».

اسکناس در عنوان اصلی خود نوشت:

بازار ارز در ثبات

اسکناس در این باره به شوک تقاضای پایان سال در  بازار ارز پرداخته و نوشت؛ این شوک در حالی فروکش کرده است که کارشناسان پیش بینی می‌کنند با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز در یک دوره ثبات موقت چند هفته ای وارد شود.

جوان در باره توان مقاومت در تیتر صفحه نخست خود نوشت:

90 درصد توان مقاومت محفوظ است

جوان در این باره به اولین روز از ماه مبارک رمضان و «محفل انس با قرآن» که بعدازظهر دیروز با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقالب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد،پرداخت و نوشت؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم  رهبری،رهبر انقلاب در این مراسم در سخنانی تلاوت  قرآن را «هنر مقدس» خواندند و تأکید کردند: باید هدف اصلی از این کار بسیار با ارزش، انتقال معنی و پیام قرآن به آحاد مردم و جامعه و زمینه‌سازی برای تدبر در قرآن باشد.

در ادامه شرق نوشت:

تهران خیالی «بهشت»

شرق در این باره نوشت؛«زمان کارآموزی شهردار تمام شده است»،«شهردار تهران در دنیایی زندگــی میکند که متفاوت با مشــکلات و مسائلی اســت که در تهران وجود دارد، امیــدوارم دنیــای او هــم واقعی‌تر شــود، صحبت از آرزو‌های بزرگ کردن زمانی زیباست که ما خروجی آن را ببینیم». «شهرداری تهران ناتــوان از حل برخی مشکالت تهران اســت»، «گاهی وقت‌ها جابه‌جایی‌ها باعــث خوشحالی مردم می‌شود کــه امیدواریم در ســال آینده نیز این اتفاق برای مردم تهران بیفتد».این جملاتی است که جو شورای شـهر تهران را مدتی ملتهب کرد.

 کیهان نیز امروز در صفحه اول خود به «محفل انس با قرآن» پرداخته و تیتر اصلی را این گونه نوشت:

قران توانسته است در غزه قله استقامت را به دنیا نشان دهد

کیهان در اولین پاراگراف فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی را به نقل از ایشان آورده؛ مبارزین مقاومت به بیرون پیغام دادند که حال به گوش ما هم رســیده که از ناحیه ما نگران نباشید. ما اغلب یعنی بیش از اغلب نزدیک به 90 درصد مثالا امکاناتمان و توانایی‌هایمان محفوظ اســت. خیلی مهم است. چند ماه است دارند با انواع سلاح‌ها، با انواع کمکهای خائنانه و ظالمانه آمریکا و دیگران میجنگند با مقاومت فلسطین، مقاومت همچنان قدرتمند، همچنان ایستاده آنجا حضور دارد و به توفیق الهی به فضل الهی مقاومت بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید.

روزنامه وطن امروز نوشت:

غزه در قله استقامت

وطن امروز روزنامه دیگری بود که امروز محفل انس با قرآن را موضوع صفحه اول خود قرار داد و بگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری را مقدمه قرار داد و نوشت؛ رهبر انقلاب در این مراسم در سخنانی تلاوت قرآن را «هنر مقدس» خواندند و تاکید کردند: باید هدف اصلی از این کار بسیار باارزش، انتقال معنی و پیام قرآن به آحاد مردم و جامعه و زمینه‌سازی برای تدبر در قرآن باشد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار خرسندی از تعداد بالای قاریان جوانِ «صحیح‌خوان» و «خوشخوان» در کشور، رشد فزاینده قاریان جوان را از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: قرآن یک هنر الهی و خدایی است و مهم‌ترین وظیفه قاری قرآن، انتقال معانی و «تصویرسازی‌های قرآن» در موضوعات مختلف، به ذهن مستمعان است، بنابراین قاریان قرآن مصداق مبلغان رسالت‌های الهی هستند و خود را نیز باید با شرایط یک مُبلِغ رسالت‌های الهی تطبیق دهند. ایشان در ادامه ضمن بیان چند توصیه تخصصی به قاریان قرآن، بر لزوم گسترش و تکثیر «حَلَقات و جلسات قرآنی» در مساجد و منازل تاکید کردند و گفتند: در جلسات قرآنی باید به ترجمه و تفسیر قرآن نیز توجه ویژه شود تا زمینه ارتقای سطح معارف دینی جامعه به ‌وجود آید.

جام جم در تیتر اصلی خود نوشت:

بهار در بهار در قاب جادو

جام جم در اولین صفحه امروز خود پشاپیش به استقبال نوروز رفت و از برنامه های سرگرم کننده این ماه مبارک نوشت؛ همزمان شدن بهار طبیعت وبهارقرآن درسال۱۴۰۳هرکدام مناسبتی ویژه برای تولید وپخش برنامه در ایام نوروز محسوب می‌شود. از همین‌رو تلویزیون امسال با تدارک ویژه‌برنامه‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان به استقبال سال نو می‌رود. پخش۱۹۰فیلم سینمایی ازسینمای ایران و جهان، مجموعه‌های نمایشی و سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های مستند، پویانمایی (انیمیشن)، مسابقه‌های جذاب، برنامه‌های مفرح وسرگرمی،برنامه‌های معارفی ویژه ماه مبارک رمضان و...تدارک سیما در نوروز۱۴۰۳ است.علاوه بر سریال ها، مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی و سرگرمی در فهرست شبکه‌های سیما قرار گرفته است.

در ادامه فرهیختگان نوشت:

آن‌ چه‌ خواهید دید

فرهیختگان اما امروز صفحه اول خود را با کاریکاتوری از بایدن و ترامپ شروع و درباره موضوع روندهای سیاسی و اجتماعی در آمریکای ۲۰۲۴ احتمالا چنین وضعیتی را رقم خواهد زد: محدودیت برای مهاجران و آزادی مهاجمان کنگره با وعده ترامپ نوشت؛ در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از جامعه‌‌شناسان سیاسی، نقش‌آفرینی استاد تئوری‌های توطئه در انتخابات مجلس دوازدهم را نشان‌دهنده «ابتذال امر سیاسی» در ایران خواند؛ ابتذالی که با ارائه لیست انتخاباتی تکمیل شد. اما آیا این ابتذال تنها محدود به ایران است؟ تقریبا هشت سال پیش که دونالد ترامپ وارد کارزار انتخاباتی و پس از آن پیروز انتخابات شد، در آمریکا نیز صاحبنظران از انتخاب مردم، انگشت حیرت به دهان گرفتند و این سوال را از خود پرسیدند که چگونه مردم به کسی رای دادند که در نقطه مقابل ارزش‌های آمریکایی قرار دارد؟ همین پرسش باعث شد تا نظریه‌پردازانی همچون ‌فرانسیس فوکویاما‌، دست به قلم ببرند و از آنچه که ترامپ و امثال او بر سر لیبرال‌دموکراسی آمریکایی می‌آورند، نوشتند.

خراسان در باره رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران و روسیه نوشت:

ائتلاف شرقی در اقیانوس هند

خراسان به این رزمایش مهم در راستای بیان ارتباط قوی بین کشور های شرقی پرداخت و نوشت؛ همزمان با اوضاع پرتنش این روز های منطقه غرب آسیا،دریای سرخ و ادامه جنگ اوکراین،نیرو های دریایی ایران،چین و روسیه از عصر روز گذشته رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2024 را در شمال اقیانوس هند شروع کردند.


روزنامه ایران نوشت:

کمک به اسرائیل جنایت واقعی است

روزنامه ایران نیز از دیگر روزنامه هایی بود که به محفل انس با قران پرداخت و در این باره نوشت؛ استقامت غزه نتیجه فهم و عمل به قرآن است 90 درصد امکانات و توانایی‌های مقاومت غزه محفوظ است به فضل الهی، مقاومت بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید جنایت‌های کم‌سابقه در غزه همچون کشتن کودکان و نوزادان از طریق گرسنگی و تشنگی، مفتضح کننده تمدن غرب است.

گزارش از امیر کریمی

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top